Blir så trött på att det ofta är dyrare i kassan än på hyllan där varorna ligger i affärer.
Var på Coop i Sunne i fredags. Gick förbi rengöringsmedel med mera. På gaveln låg det disksvampar, två förpackningar för 30 kronor, så jag köpte med mig det males i kassan fick jag betala styckpris på förpackningen. Visserligen var det bara 3 kronors skillnad, så jag struntade i att få de ”rävörena” tillbaka. Blir ju bara massa ”knövvel” (på ren värmländska).
På Coop vid Styckåsen i Arvika låg det nötbars för 10 kronor vid kassan. Köpte med en hem och kollade kvittot hemma – jag hade fått betala 20 kronor.
Summa summarum har Coop tjänat 13 kronor på mig på en dag. Jag klarar mig, jag jobbar och har en lön, males jag tänker på att vi är många kunder och det blir mycket pengar i slutänden, på felinmatade varor i kassasystemet. Man kanske ska vara på alerten och titta på varenda vara som slås in så man får rätt pris?
Sen borde väl medlemmarna få nån slags kompensation på allt strul med hackade personliga uppgifter som hamnat på darknet. Skulle sitta bra med en värdecheck på några hundra until oss än så länge trogna medlemmar, och pengar tjänar ni ju på felinmatade varor. Det var inte första gången det händer mig och säkerligen inte sista heller.
Besviken konsument
***
SVAR DIREKT: Vi ber om ursäkt för det inträffade
Självklart ska priset på hyllkanten eller skylten vara detsamma som man betalar i kassan. Här har vi brustit i våra rutiner helt enkelt. Rutiner som vi nu skärper upp så att det inte ska hända igen. Jag vill därför be dig att ta en kontakt med våra butikschefer i Sunne och Arvika eller med undertecknad så kommer du att bli kompenserad i kind av presentkort.
Vi ber om ursäkt för det inträffade.
Per Strand
Driftschef Coop Värmland