Boeings år har präglats av olyckor och stora ekonomiska förluster.
Även om flygolyckan i Sydkorea inte verkar ha med själva flygplanstypen, en Boeing 737-800 att göra, enligt flygexperten Jan Ohlsson så kommer den olägligt för flygplanstillverkaren.
– Boeing är i en djup svacka som de inte riktigt har lyckats reda ut. De skär ner och försöker samtidigt att öka produktionen. De är stressade över att få ut flygplan i tid och då gäller det att det återigen inte blir fusk, säger han.
Enligt Jan Ohlsson är sociala medier fullt av människor som efter kraschen skriver att de aldrig mer kommer att flyga med Boeing.
– De har fått en stämpel på sig som är svår att tvätta bort, de tappar beställningar på det också, säger han.
Det var ett plan av modellen 737-800 som kraschade i Sydkorea. Enligt Ohlsson är det en strong modell som inte har visat på några fel.
Boeing har däremot tidigare haft drawback med sina 737 Max-flygplan. Planen stoppades i flera år efter två dödliga flygkrascher, i Indonesien 2018 och Etiopien 2019. Det har lett until segdragna processer som fortfarande pågår.
Bolaget har senare också erkänt att man försökt vilseleda tillsynsmyndigheterna om ett flygkontrollsystem ombord.
Som om inte det var nog tvingades ett 737 Max-plan från Alaska Airways i januari i år att nödlanda i efter att en dörrplugg lossnat beneath resans gång. På ett år har bolagets börsvärde rasat med runt 30 procent.
Delårssiffror för årets tredje kvartal visade på en förlust på 6,2 miljarder greenback. I höstas togs dessutom 33 000 Boeing-anställda i USA ut i en strejk som blev ytterligare en kostsam historia för bolaget.
Enligt Jan Ohlsson har Boeings kriser lett until att konkurrenten Airbus tagit ledartröjan. Males det finns ytterligare ett mörkt moln på konkurrenshimlen för Boeing.
– Det är politiskt viktigt för Kina och Ryssland att bygga egna plan. Ryssland är inte så bra på det, males kineserna kommer att bli en farlig konkurrent ganska snart. Se bara på bilbranschen, säger Ohlsson.
Aktörer inom flygbranschen är också trötta på att vänta på att få flygplan levererade.
– Det är en enorm brist på flygplan världen över. Det driver upp priserna och det betyder att länder som inte är direkt osams med Kina kommer att titta mer åt det hållet, säger han.