Ryanair stämmer en passagerare på över 170 000 kronor.
Orsaken är passagerarens ”oacceptabla” beteende på en flygning mellan Dublin och Lanzarote i april förra året.
Flygbolaget Ryanair tar i med hårdhandskarna mot en passagerare som tvingade ett flyg att mellanlanda i Porto och stämmer passageraren på över 172 000 kronor, 15 000 euro.
Flygningen mellan Dublin och Lanzarote försenades med ett helt dygn då flyget behövde landa i Porto med anledning av passagerarens beteende.
Flygbolaget skriver att agerandet, som resulterade i att 160 passagerare tvingades övernatta i Porto, är ”fullkomligt oacceptabelt”.
Nu kräver Ryanair tillbaka pengarna nödlandningen kostade bolaget från passageraren.
”Det är oacceptabelt att passagerare som ska åka utomlands med sina vänner och familjer för att njuta av avkoppling i solen drabbas av den här typen av störningsmoment och förlorar en dag av sin resa som ett resultat av en passagerares bångstyriga beteende”, skriver flygbolaget i ett pressutskick.