Tågstrulet mellan Göteborg och Stockholm fortsätter.
Silvia har försökt resa hem beneath två dagar.
– Hur svårt kan det vara? säger Silvia Samuelsson.
SJ har behövt ställa in ytterligare avgångar beneath torsdagen efter gårdagens tågstrul.
– Det verkar som att samma typ av drawback som uppstod i går uppstod igen med isbildning på kontaktledningen. Så nu väntar vi på att Trafikverket ska åtgärda det, säger Johannes Cleris, presskommunikatör på SJ.
Fem snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg har ställts in.
– Det påverkar även en del regionaltåg males där försöker vi vända tågen och lösa ersättningstrafik.
Silvia kommer inte hem: ”Hur svårt kan det vara”
Silvia Samuelsson, 51, har beneath två dagar försökt resa hem until Stockholm med sina två barn efter att ha firat jul i Göteborg.
– Vi har varit på resande fot sedan i går klockan 14. Då fick vi reda på att tåget ställdes in efter fem timmars väntan, säger hon.
Underneath torsdagen råkade hon ut för en ny försening.
– Vi var nöjda fram tills vi kom until Skövde. Vi har nog stått här i en och en halv timma. Det är galet. Jag har förlorat en hel arbetsdag och min son missar sitt basketläger.
Tågvärdar skälls ut av resenärer
Hon beskriver att people har skällt ut tågvärdar i brist på data.
– Det finns inga prognoser och stackars private vet ingenting. I dag är det lugnare males jag tror att rastlösheten kommer att börja krypa in i kroppen på people snart.
Hon är missnöjd över att tågen inte fungerar.
– Det är andra dagen, hur svårt kan det vara? Vi lever i Sverige. Vi är ju vana vid snö och is och tio minusgrader.
SJ: ”Vi kan bara beklaga”
SJ försöker informera sina kunder om ändringar och uppdateringar kontinuerligt.
– Vi kan bara beklaga om det är så att man inte känner att man har fått tillräcklig data. Vi vet att våra kundvärdar och vår kundtjänst och även personalen som är på tågen jobbar stenhårt med att hjälpa alla som behöver hjälp och med att informera så mycket vi kan, säger Johannes Cleris, SJ:s presskommunikatör.
Trafikverket hävdar att ett spår är öppet och att det är möjligt för tågen att resa vidare.
– Vi har ett spår öppet. Sedan får järnvägsföretagen planera hur de vill lägga upp sitt trafikupplägg. Det är lite stökigt när man ska omplanera, säger Bengt Olsson, presschef på Trafikverket.